Payroll

Flex HRM Payroll: Stöd för Bygglösen 1.0 på gång

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Flex HRM Payroll: Stöd för Bygglösen 1.0 på gång</span>

Vi arbetar just nu med att ta fram en ny, kraftfull funktion i Flex HRM Payroll som kommer att förenkla den obligatoriska rapporteringen för Bygglösen. Vårt fokus ligger initialt på Bygglösen 1.0, som hanterar tidlön, för att erbjuda en lösning som är certifierad av Bygglösen. Stöd för Bygglösen 2.0 (prestationslön) planeras att läggas till i ett senare skede. Den nya funktionen planeras att lanseras kring årsskiftet.

Vad är Bygglösen?

Bygglösen är ett obligatoriskt rapporteringssystem för företag inom byggindustrin. Genom att samla in och sammanställa en omfattande mängd löneuppgifter säkerställer ni att korrekt information rapporteras till fackförbund och arbetsgivare. Med den kommande funktionen i Flex HRM Payroll blir denna process betydligt enklare.

Enklare och säkrare lönehantering

Som lönespecialist i Flex HRM Payroll kommer du framöver att kunna sammanställa, granska och ta ut de rapporteringsfiler som krävs för Bygglösen 1.0 direkt i systemet. Istället för att manuellt samla ihop all information, som kan vara både tidskrävande och riskfyllt, kommer systemet att hantera det mesta av arbetet åt dig. Detta kommer inte bara att öka datakvaliteten utan också minska risken för fel i rapporteringen.

Så kommer det att fungera i Flex HRM Payroll

Funktionen är en ny del i vår befintliga Payroll-modul. Efter de initiala inställningarna kommer systemet automatiskt att samla in de löneuppgifter som krävs för rapporteringen. När det är dags att rapportera kommer ni att kunna ta ut filen i det obligatoriska XML-formatet för att ladda upp på Bygglösens webbplats. Ni kommer även att ha möjlighet att exportera underlaget till Excel för en enklare översikt och granskning innan rapportering.

Relaterade inlägg