Time, Plan, Travel & Expense, Payroll, Employee

Rapportpaket - Effektivisera din månadshantering

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Rapportpaket - Effektivisera din månadshantering</span>

Vi är glada att kunna presentera Rapportpaket, en ny funktion som är designad för att förenkla och effektivisera ditt arbete med månatliga rapporter. Istället för att manuellt ta ut en rapport i taget kan du nu samla alla dina viktigaste rapporter i ett och samma paket som tas ut med ett klick.

Hur funktionen fungerar

Rapportpaket är skapat för att spara tid och minska risken för fel. Du skapar ett paket, ger det ett namn, och lägger till de rapporter du behöver. Detta är särskilt användbart för löneservicebyråer som har ett stort behov av att ta ut flera rapporter varje månad, till exempel lönelistor, semesterskuldlistor och banklistor. När paketet är skapat, kan du med ett enda klick få ut alla rapporter på en gång.

Så här skapar du ett Rapportpaket:

  1. I vyn Rapportpaket, klickar du på ikonen Ny i verktygsfältet.

  2. Ge ditt paket ett namn.

  3. Använd lägg till/ta bort-listan för att söka efter och lägga till rapporter i ditt paket. Du kan lägga till flera rader av samma rapport. För att en rapport skapad i rapportgeneratorn ska kunna läggas till i ett rapportpaket så krävs att den under delningsinställningar har markerat Använd i rapportpaket.

  4. För varje rapport du lägger till kan du göra specifika urval. Dessa urval sparas för just den rapporten i paketet.

  5. När du är klar, klickar du på Spara-ikonen i verktygsfältet för att spara hela paketet.

Exportera dina rapporter med anpassade inställningar

När du vill ta ut rapporterna klickar du på knappen Ladda ner i verktygsfältet. Här kan du välja om du vill ladda ner rapporterna i olika filformat, till exempel PDF eller Excel. För varje enskild rapport i ditt paket kan du även anpassa inställningarna:

  • Filnamn: Du kan ange ett specifikt filnamn för varje rapport. Om du inte anger något namn används rapportens standardnamn.

  • Lägg till företagsnummer: En bockruta som automatiskt lägger till företagsnummer före filnamnet.

  • Lägg till utskriftsdatum: En bockruta som lägger till utskriftsdatum i slutet av filnamnet.

Filnamnet förhandsgranskas så att du direkt ser hur det kommer att se ut, till exempel: 123 Rapportnamn 20250826.pdf.

Viktigt att veta om betaversionen

Rapportpaket är markerad med texten (Beta) för att visa att funktionen är under fortsatt utveckling. Vi fortsätter att arbeta med nya funktioner och förbättringar baserat på feedback från användare.

Genom att använda betaversionen får du chansen att påverka den framtida utvecklingen. När du jobbar i vyn rapportpaket kan du få en fråga om vad du tycker om den nya funktionen och möjlighet att skriva förslag på förbättringar. Vi uppmuntrar dig att dela med dig av dina synpunkter och idéer.

Relaterade inlägg