Employee

Radering av personuppgifter - Automatisk gallring av bankkontouppgifter

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Radering av personuppgifter - Automatisk gallring av bankkontouppgifter</span>

Vi är glada att kunna presentera nya fält för automatisk radering i Flex HRM som effektiviserar er administration och stärker skyddet av personuppgifter: automatisk gallring av bankkontouppgifter. Den här funktionen är utformad för att automatiskt ta bort känslig bankinformation för medarbetare som slutat, vilket hjälper er att uppfylla interna policys och gällande regelverk. Sedan tidigare finns fälten för Närmast anhörig för automatisk radering.

Så fungerar det:

Den nya inställningen finns under Administration > Allmänt > Gallring > Radering av personuppgifter - Inställningar. Här kan du ange hur många dagar efter en anställds avgångsdatum som systemet automatiskt ska radera bankkontouppgifterna. 

Funktionen gallrar följande information från anställdaregistret:

  • Clearingnummer
  • Kontonummer
  • BIC-kod
  • IBAN-nummer

Kriterier för radering:

Gallringen av uppgifter sker endast för medarbetare som uppfyller följande kriterier:

  • Avgångsdatumet ligger minst det angivna antalet dagar före dagens datum.
  • Den anställda är inte anställd idag.
  • Den anställda har inga kommande anställningsperioder.
  • Funktionen tar hänsyn till alla typer av anställningar, oavsett om de är granskade i nyanställningsflödet, eller om det gäller anställd/extern personal.

Observera att denna funktion är en systemomfattande inställning och inte kan stängas av, men du kan anpassa gallringsperioden efter era behov.

Relaterade inlägg