”Flex var ett självklart val” – Amesto ser stora fördelar med att kunna erbjuda en helhetslösning

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >”Flex var ett självklart val” – Amesto ser stora fördelar med att kunna erbjuda en helhetslösning</span>

Amesto AccountHouse är en av Nordens största löne- och redovisningsbyråer där företag kan få hjälp med digitala lösningar, tjänster och rådgivning.

Jag tog en pratstund med Ellinor Svedenblad som i rollen som processägare och ansvarig för implementering arbetar med att sätta upp nya och befintliga kunder i Flex HRM. För Ellinor och Amesto ligger kvalitén alltid i topp på dagordningen:

– För att kvalitén på arbetet vi gör ska vara på högsta nivå är vi självklart certifierade i de moduler vi jobbar med. Eftersom jag jobbar med så många moduler är jag diamant-certifierad, vilket är den högsta certifieringsgraden i Flex system. Jag fungerar även som en supportfunktion gentemot mina kollegor internt.

Att Amesto valde att satsa på en helhetslösning i Flex HRM var delvis Ellinors förtjänst:

– Jag har jobbat i personalsystemet Flex HRM under många år, även hos tidigare arbetsgivare. Så när vi på Amesto började titta på att utöka försystemen från Flex med ett lönesystem och en HR-modul så var Flex HRM ett självklart val.

Varför det var så självklart? Ellinor utvecklar:

– Flex HRM är ett starkt varumärke som många kunder känner till, och så ligger Flex i framkant när det gäller digitalisering. Vi ser även stora fördelar med att vi kan erbjuda våra kunder en helhetslösning där allt finns samlat och bara en inloggning krävs. Det skapar mervärde för våra kunder som kan bygga effektiva, hållbara och långsiktiga arbetsprocesser tillsammans med oss. Det gynnar både oss som lönebyrå och våra kunder.

Kunden äger själv sin information

Vilka fler fördelar ser ni ur era kunders perspektiv?
– Flex HRM är ett flexibelt system som företaget kan växa med och lägga till delar allteftersom bolaget växer. Systemet är också otroligt flexibelt i uppbyggnaden av de roller som kan användas. Det här innebär exempelvis att våra kunder själva kan uppdatera personlig information om sina anställda utan att känslig information behöver skickas mellan kunden och oss. Kunden kan lättare äga sina medarbetares information – något som vi just nu ser ett ökat intresse av. Vi vill tillmötesgå det behovet och låter kunderna komma in rätt långt i systemet om de vill.

Ellinor Svedenblad, Amesto AccounthouseEftersom Amesto är diamant-certifierade och har lång erfarenhet av de funktioner som finns i systemet kan de också vara ett bra stöd för att utveckla sina kunder utifrån deras behov.
– Våra kunder uppskattar också att både desktop-versionen och appen är användarvänliga och självförklarande för deras medarbetare, lägger Ellinor till.

 

 

 

Olika delar men en sammanhållen helhet

På Flex har vi ambitionen att ha en lyhörd, flexibel och tillgänglig support. Vad är er erfarenhet av kontakt med Flex support om ni har behövt hjälp?

– Jag upplever supporten som otroligt hjälpsam. Vi får alltid snabb återkoppling även när det gäller saker som måste kollas upp.

Jag ser att ni nyligen har implementerat HRM Payroll, kan ni berätta lite om detta?

– Ja, precis! Implementationen av Flex HRM Payroll har gått väldigt bra. Trots att det är olika grupper inom Flex Applications som jobbar med att utveckla de olika modulerna så märker vi som kund av att de pratar med varandra och att det finns en gemensam grund i allt – det är ett stort plus. Ellinor förklarar att det här gör att det blir lättare att lära sig nya delar av systemet eftersom man får så mycket gratis av att tankesättet är lika oavsett om man jobbar i Time, Travel, Employee eller Payroll.

Skulle ni rekommendera Flex system till andra i samma bransch?

– Ja, det skulle vi. Eftersom Flex HRM är ett system som är flexibelt både när det gäller funktionaliteten för våra slutkunder och när det gäller vad varje respektive medarbetare ska se i systemet samt är flexibelt när det gäller påbyggnad av de olika modulerna allt eftersom ett bolag växer. Det är även positivt att systemet utvecklas och att nya funktioner hela tiden läggs till. Det är skönt att samarbeta med en systemleverantör som lyssnar på våra behov och som vi kan växa tillsammans med. 

Härligt att höra, Ellinor! Vi hoppas på ett långt och givande samarbete.

Om Amesto AccountHouse

  • Amesto är en av Nordens största löne- och redovisningsbyråer. 
  • Erbjuder hjälp med digitala lösningar, tjänster och rådgivning.
  • Har auktoriserade och licensierade konsulter som genom effektiva och kvalitetssäkrade processer förenklar löneadministrationen och redovisningshanteringen för företag av alla storlekar. 
  • Som kund till Amesto får du tillgång till specialiserade konsulter som antingen är placerade på vårt centralt belägna kontor i Stockholm eller remote ute i landet. 
  • Jobbar utifrån tre grundvärderingar: People, Planet, Profit. 

Relaterade inlägg