Din Lön

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Din Lön</span>

Med Flex Personalsystem kan Din Lön Stockholm erbjuda en komplett och flexibel löneservice. Och inte bara det – med den tillhörande HR-modulen kan kunderna alltid följa det löpande arbetet. — Det ger ökad trygghet för både oss kunderna som dessutom sparar tid och får kontinuerlig  överblick över sina kostnader, säger Sanna Tadic, lönespecialist på Din Lön Stockholm AB.

Din Lön Stockholm arbetar som outsourcat lönekontor med helhetsansvar för lön och HR åt både små och stora företag. Många av kunderna återfinns inom hotell- och restaurangbranschen vilket ställer särskilt höga krav på flexibel schemaläggning. Även detaljhandelsföretag återfinns bland kunderna och också här är det extremt viktigt med kostnadseffektiv schemaläggning. Sanna Tadic har lång erfarenhet av Flex system. När hon startade företaget var det givet att använda dessa produkter för att kunna ge kunderna förstklassig löneservice.

— Flex system har allt som finns i de storskaliga systemen, men de är mindre tungrodda och mer flexibla. Systemen är säkra och pålitliga samt mycket användarvänliga både för oss och våra kunder. Dessutom är aldrig någonting omöjligt för Flex som ständigt ligger i framkant för att hitta nya förbättringar.

Bland Din Löns kunder finns dessutom ett antal börsnoterade bolag med höga krav på rapportering av en hel rad parametrar som oftast inte finns i lönesystemen. Det kan gälla till exempel information om kompetensutveckling, utvecklingssamtal, lönehistorik, diagram på avdelningsnivå eller GAP-analys. Det gör det svårt att vaska fram just den information som efterfrågas. I Flex system är det däremot inga problem att utvinna alla dessa data och skapa skräddarsydda rapporter som passar den enskilda kunden.

Sanna Tadic märker dessutom en ökad efterfrågan hos kunderna om ökad överblick och insyn i det löpande arbetet. Därför har man nu byggt ut sin plattform med Flex PA-modul som ger kunden möjlighet att använda titt-funktionen för att följa det löpande arbetet.

— Kunderna kan logga in för att se aktuell status för den information som man vill följa extra noga. Det hela styrs med olika behörigheter och ger kunderna tillgång till färsk information. Detta underlättar för oss båda. Kunden får total överblick samtidigt som det är en extra säkerhet även för oss, förklarar Sanna Tadic.

Hon sätter stort värde på den löpande dialogen och den höga servicenivå som finns hos Flex: — Supporten är superbra. Man återkommer snabbt och löser alltid de problem som uppstår. En kund ville till exempel se sitt egenutvecklade tidssystem via Flex löneportal. Jag trodde först inte att detta vara möjligt, men supporten svarade att det redan fanns en färdig funktion där det gick att importera stämplingar från kundens eget system. Sådant visar hur flexibelt allt fungerar – Flex har tänkt på allt. — Dessutom är funktionen Flex Service ett stort plus. Systemen själva känner av de moment som inte gjorts och skickar påminnelser i god tid till dem som ska agera. Sådan service är mycket uppskattad av chefer och medarbetare.

Vad har du för förväntningar inför framtiden när det gäller systemen?

— Att allt kommer att fungera lika bra som det gjort hittills. Dessutom har jag stora förhoppningar när det gäller det arbete som pågår för att göra hela Flex-serien webbaserad. I nästa steg kommer allt att kunna göras via nätet vilket kommer att ge systemen ytterligare en dimension, avslutar Sanna Tadic. Mer info: http://www.dinlon.se/

Systemen själva känner av de moment som inte gjorts och skickar påminnelser i god tid till dem som ska agera. Sådan service är mycket uppskattad av chefer och medarbetare

 

Relaterade inlägg