Nyfiken på verkstaden bakom Flex nya kostym? Vår marknadschef berättar mer!

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Nyfiken på verkstaden bakom Flex nya kostym? Vår marknadschef berättar mer!</span>


Äntligen! Efter ett långt och hårt arbete bakom kulisserna kan vi på Flex Applications stolt visa upp vår nya grafiska profil. Nyfiken på hur tankarna har gått och hur processen har sett ut? Vi bad vår CMO Lotta Erdtman att berätta mer.

Vi tar det från början – varför gör vi på Flex det här? Vad är syftet med den nya kostymen? 
–  Flex har gjort en fantastisk resa med otroliga framsteg genom åren. Men den grafiska profilen har varit ganska oförändrad ett bra tag nu – loggan och den Flex-orangea färgen har hängt med ända sedan 2015. Så vi kände helt enkelt att det var hög tid att förnya oss och byta till ett utseende som bättre speglar vilka vi är idag. Den nya grafiska profilen är inte bara snygg och tilltalande; den andas också tech, innovation och nytänkande – precis som vi.

Hur har mottagandet bland personalen varit?
– Vi började med att lansera den nya grafiska profilen internt i samband med ett event, och det var bara tummar upp direkt från start. Alla har varit fantastiskt nyfikna, positiva – och knappt kunna vänta på att visa upp den nya designen för omvärlden. Det är superkul att engagemanget från alla Flexare har varit så stort –  nu hoppas vi på lika många hurrarop även från våra kunder och partners.

Loggan byts ut och Flex blir rosa och blått. Kommer kunderna känna igen sig nu?
– Ja, det är ju väldigt mycket som är nytt, men det kändes viktigt att skruva till alla delar för att få till en riktigt effektiv helhet. Jag känner mig ändå trygg i att kunder och partners kommer att känna igen sig. Och inte minst tror och hoppas jag att de förstår att vi fortfarande är samma Flex där under ytan – vi har bara tagit på oss vår allra snyggaste och mest representativa kostym. 🙂

“Bringing order to busy bees” är Flex nya så kallade tagline som kommer att synas tillsammans med den nya loggan. Berätta mer om vad det betyder!
– Jo, vi tänker att den röda tråden i vad vi gör är att bringa ordning i allt du som arbetsgivare eller medarbetare behöver ha koll på i en stressig vardag. Taglinen är tänkt som en blinkning till alla därute som har fullt upp med sitt, vare sig de jobbar på kontor, inom industrin, handeln eller vården. Bringing order to busy bees – det är så vi hjälper våra kunder helt enkelt.

Tack Lotta, för att vi fick en inblick i jobbet bakom Flex nya kostym. Är det något mer du vill tillägga?
– Ja, jag vill gärna passa på att nämna att det här jobbet har varit ett riktigt lagbygge. Så jag vill rikta ett stort tack dels till alla kollegor för fantastiska insatser, dels till våra partners Think Happy Thoughts och Invise som har varit oerhört proffsiga och lyhörda under hela processen. 

Relaterade inlägg