Trygga Hjälpen är nöjda med att ha tagit hem lönerna igen

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Trygga Hjälpen är nöjda med att ha tagit hem lönerna igen</span>

Trygga Hjälpen, ett hemtjänstföretag i Hudiksvall, har gått emot outsourcingtrenden och lyft tillbaka lönerna till ”huset” efter att ha haft löneadministrationen utlagd hos en stor lönebyrå. Smidigare och mer anpassat till verksamheten, det är slutsatsen man kan dra nu efter ett år i egen regi.

Evelina Ekvall arbetar som ekonom och administratör på Trygga Hjälpen, där hon även sköter företagets löner.

– Trygga Hjälpen använde Flex även tidigare, så det var inte nytt. Skillnaden nu är att vi har kunnat anpassa systemet mer efter våra behov, nu när vi administrerar det helt själva. Evelina berättar att hemtagandet av systemet har gått över förväntan.

– Vi fick enormt bra hjälp och stöd av konsulterna och projektledaren på Flex genom hela processen. Proffsigt!

Det märks att Flex ligger i framkant vad gäller utveckling och anpassar sig efter vårt alltmer digitala samhälle. Det tycker vi är positivt!

App-användning förenklar I en verksamhet där personalen är ”ute på fältet” är det uppskattat att kunna sköta sin rapportering i telefonen. På Trygga Hjälpen använder nästan all personal appen för sin tidrapportering. Månadsanställda rapporterar avvikelser från schemat, medan timanställda registrerar sina timmar.

– Systemet är roligt och lättsamt att arbeta i. Det märks också att Flex ligger i framkant vad gäller utveckling och anpassar sig efter vårt alltmer digitala samhälle. Det tycker vi är positivt!

 

 

 

 

 

 

Om Trygga Hjälpen

Trygga Hjälpen är ett hemtjänstföretag som startade i mars 2014. Företaget är verksamt i Hudiksvall, Enånger, Njutånger och Iggesund. På lönelistan är det drygt 100 personal indelat i mindre personalteam.  Man har ett utbud av tilläggstjänster som vem som helst kan köpa av företaget. Det kan exempelvis vara städ, tvätt, enklare trädgårdssysslor, hårklippning, fotvård, massage mm, det kunden önskar försöker man tillmötesgå i den mån kompetensen finns. Trygga Hjälpen har ca 410 kunder inklusive tilläggstjänstkunder. Ledorden är trygghet, värme och glädje.

Relaterade inlägg