Flex HRM Employee

Medarbetarna är det värdefullaste du har. De driver företagets framgång. Med HRM Employee får du ett förstklassigt verktyg som hjälper dig att förvalta och utveckla personalen. Det är en flexibel lösning där du kan skapa organisationsfält som är viktiga för just ditt företag när det gäller hantering av uppgifter och anställda kring person, anställning, lön och förmåner. Systemet är webbaserat vilket innebär att du når det var du vill och hur du vill via dator, surfplatta och mobil. Flex HRM Employee är en del av Flex HRM – vår kompletta lösning för personaladministration. Du kan välja en del eller flera! Låter det bra? Kontakta oss så berättar vi mer.

Kontakt

HRM Employee - stöd för hela organisationen

HRM Employee är ett perfekt verktyg som ger stöd för hela organisationen. Ledningsgruppen, personalchefen, personalavdelningen, avdelningschefen, kvalitetschefen och medarbetarna - oavsett vilken roll du har underlättar HRM Employee din administration och din vardag.

Stöd vid lönerevisionen

Du kan skapa lönepotter, planera och fördela nya löner, granska och godkänna, och slutligen verkställa de nya lönerna. Med HRM Employee får du stöd genom hela lönerevisionsprocessen!

Organisationsschema

I Flex HRM får du en tydlig överblick över hur din organisation ser ut beträffande avdelningar, chefer och anställda mm. Organisatoriska enheter visas flexibelt och anpassas efter ditt företag.

PU- och medarbetarsamtal

Samla all information om den anställde på ett ställe! HRM Employee hanterar PU- och medarbetarsamtal så att du slipper arbeta med externa dokumentmallar. Du kan lägga in bilagor och lätt följa upp dina samtal.

Låt den anställde själv uppdatera sina uppgifter

Förenkla administrationen genom att ge de anställda tillgång till de uppgifter som de kan få möjlighet att underhålla själva, exempelvis adress- och kontaktuppgifter. Självklart kan du styra vilka uppgifter som de anställda ska ha tillgång till. De anställda kommer enkelt och smidigt åt sina uppgifter både via dator, surfplatta och mobil.

Anpassa efter din organisation

HRM Employee är en flexibel lösning där du kan skapa dina fält som passar just ditt företag. Du bygger upp hantering kring person, anställning, lön och förmåner - precis som du vill ha dem. Det är lika flexibelt som det låter!

Historik och aktuell information

Med HRM Employee får du en samlad bild över all historik som rör de anställda. Urvalsmöjligheterna är nästintill oändliga. Du får också en tydlig överblick över alla anställda där du enkelt kan sortera på t ex befattning, avdelning eller anställningsform.

Hantera dokument för den anställde

Anställningsavtal, CV, betyg, intyg, slutförda utbildningar m.m. HRM Employee hanterar allt. Du väljer själv vilka olika kategorier för dokument som ni har behov av för att strukturera upp informationen om de anställda.

Översikt

Med HRM Employee får du en översikt över de anställda där du snabbt ser vilka som tillhör en viss avdelning exempelvis. Du kan enkelt flytta anställda mellan olika avdelningar med "dra-och-släpp".

Koll på kompetensen

En av nyckelfunktionerna i Employee är att du kan lägga in de anställdas olika kompetenser för att hålla koll på vem som kan vad. När du sedan har ett nytt projekt och behöver någon som kan exempelvis ett visst språk och en speciell applikation så söker du i kompetensregistret för att hitta vilka som har den önskade kombinationen av kompetenser. Du bestämmer själv hur du bygger upp ditt kompetensträd och vad som är relevant för ditt företag.

Onboarding/Offboarding

Nu finns även Onboarding och Offboarding i Employee! Onboarding är ett vedertaget begrepp för processen att ta hand om en nyanställd. Du får stöd från det att beslut tagits om anställning, genom introduktion och igångsättning, tills dess att den anställde har kommit in i sina arbetsuppgifter. Offboarding är motsvarande process när en medarbetare avslutar sin anställning.

Lättåtkomliga blanketter

Du kan enkelt ta ut sekretessavtal, information för hantering av personuppgifter, tjänstgöringsbetyg och andra typer av blanketter som den anställde antingen ska underteckna eller som innehåller information om den anställde. Blanketterna skräddarsyr du så att de passar ditt företag.

Påminnelser

För att förenkla vardagen och förhindra att du glömmer något viktigt som du som chef eller HR-medarbetare behöver ha koll på finns det flera olika typer av påminnelse-funktioner i Employee. Du bestämmer själv vilka påminnelser som är viktiga att få ut i organisationen. Påminnelserna kan du få upp på din startsida, som ett e-postmeddelande eller som en notis i din smartphone.

Verkar vår lösning bra?

Ja, vi är faktiskt riktigt stolta över våra produkter. Kontakta gärna en av våra säljare.

Kontakt